Інтерв’ю з ворогом. Моніторинг теленовин 27 серпня – 1 вересня 2018 року

Вперше за майже два роки моніторингів у заголовок захотілося винести не приклад порушення стандартів чи маніпуляції, а посилання на якісний проект. Протягом тижня «Вікна» на СТБ розповідали історії чотирьох росіян, засуджених українськими судами за тероризм. Вони учасники збройних формувань, громадяни Росії, що воювали проти української армії на Донбасі. Це серія інтерв’ю не лише з засудженими, а і з їхніми родичами в далеких російських містах.

Спецпроект Олени Лунькової «Іхтамнєти» побудований на емоційно та професійно складних інтерв’ю. Це розмови з людьми, які не просто вороже налаштовані до репортерів, а які доклалася до загострення війни, що досі триває. Ця робота демонструє й кілька прийомів, які уможливили ці інтерв’ю. Авторка наголошує, що хоче розворушити тему обміну росіян на українських політв’язнів. Ідея повернутися додому мотивує росіян бодай з українського ефіру звернутися до свого президента. До того ж ці інтерв’ю стають свого роду «платою» для їхніх рідних. Це привід вийти з ними на контакт. Вдячні за звістку від своїх чоловіків та синів жінки більш охоче діляться своїми думками та поглядами. Відмовилися від спілкування лише в одній з чотирьох родин. Репортери провели і роз’яснювальну роботу: показали заяви українських посадовців про готовність обміняти саме цих осіб на наших політв’язнів. Але в Кремлі забирати своїх не поспішають.

Особливістю тижня для української політики стала більш активна присутність у новинах Юлії Тимошенко. Найбільш обговорюваною темою став офіційний старт Нової української школи, що не минувся без казусів. А найбільш обділеною увагою виявилася тема екологічного лиха на півночі Криму через аварію на заводі «Титан». Протягом тижня до вечірніх випусків це потрапило тільки на «1+1» та СТБ, і то короткими повідомленнями. Також згадали про це у пізньому вечірньому випуску каналу «Україна», що не потрапляє у вибірку цього моніторингу. 

27 серпня, понеділок

Ще кілька днів до старту нового навчального року, і у новинах перевіряють готовність до «школи по-новому». Якщо на «1+1» сфокусувалися на недопрацюваннях, незавершених ремонтах і незакуплених книжках, то на СТБ показали як недоліки, так і позитивні результати. У сюжеті «Вікон» батьки діляться захватом від нової програми, а репортери розповідають про успішно проведену підготовку педагогів для реформованої школи. 

Сильні

На СТБ вийшов вступний сюжет спецпроекту «Іхтамнєти»: «Історія про людей, через яких щодня і ви, і я дізнаємося, що десь на сході загинув сусід, однокласник, брат, чийсь батько або син … І це усвідомлення робить інтерв’ю з ними надважкими. А надто те, що вмовити їх говорити вдалося лише тому, що тепер, у стінах в’язниці, ми заодно». Журналістка пояснює, як удалося їх розговорити. «Цель простая: мы хотим что бы вас забрали свои, а нам отдали наших», — говорить вона одному із інтерв’юйованих. З вступного сюжету дізнаємося, що у рідній країні рідні їм люди не надто переймаються, як можна визволити цих чоловіків. «Їх настільки там немає, що навіть їхні рідні повірили у це», — резюмує авторка.

На «1+1» розповіли про масові звільнення медперсоналу в «Охматдиті». Це ставить під загрозу лікування важкохворих пацієнтів. Медики називають це акцією протесту проти звільнення двох керівників відділень лікарні. Адміністрація «Охматдиту» звільнення пояснює підозрами в корупції та порушеннями, що призвели до втрати дорогих препаратів. Ірина Маркевич розібралася у ситуації та пояснила позиції всіх сторін. 

Ще один важливий ексклюзив на «1+1» — з села Бджільна на Вінничині. Там селяни потерпають через викиди місцевого спиртзаводу. Тож журналісти розпитали їх, керівництво села та екоінспекцію, намагалися зв’язатися з адміністрацією заводу, аби прояснити серйозність ситуації та рівень загрози.

Сумнівні

На каналі «Україна» розповіли, як Петро Порошенко сам сів за кермо авто, аби випробувати якість нової дороги на Миколаївщині: «Відмовився від водія і сам сів за кермо. Дорогами Миколаївщини проїхав президент України. Так находу протестував трасу державного значення Калинівка-Снігурівка. Її саме ремонтують».

Це не є приводом для новини, а тільки змальовує політика «ближчим до людей». Тоді як тема доріг на Миколаївщині лишилася не розкритою. Наприклад, кількома днями згодом через погану дорогу протестували мешканці одного з районів області. За даними Кабміну Миколаївщна стала аутсайдером з темпів освоєння бюджетних коштів, призначених на ремонт доріг. Але в сюжеті про це — ні натяку.

Далі у студії Сергій Тарута під приводом обговорення економічної ситуації транслював гасла своєї партії: «Это можно только если реализовывать стратегию бурного экономического роста экономики Украины, который обеспечит больше 10%. Это та стратегия, которую разработала команда партии "Основа", команда университетов, которая на сегодняшний день есть единственное спасение есть спасением ситуации».

Також у випуску щоденний сюжет про допомогу від Ріната Ахметова у реабілітації поранених на Донбасі дітей.

На «Інтері» з посиланням на директора центру «Нова Україна»  Андрія Єрмолаєва озвучили основні проблеми переселенців в Україні. У цих висновках немає нової інформації, адже проблеми людей, що тікали від війни, обговорюються вже чотири роки. Крім Єрмолаєва ніхто це питання в матеріалі не коментує. Звучання цієї теми останнім часом активізував «Опозиційний блок». А Єрмолаєва називають близьким до нардепа від «Опоблоку» і співвласника каналу «Інтер» Сергія Льовочкіна, він же засновник «Нової України». «По мнению экспертов, реинтеграция Донбасса должна стать главной задачей в новом политическом сезоне», — резюмує ведуча. Також у випуску нардеп від «Блоку Петра Порошенка» і лідер Соціалістичної партії Сергій Каплін виступав за права працівників Арселор Міттал у Кривому Розі. Політик виглядає головним ньюзмейкером, тоді як самих працівників у матеріалі взагалі немає.

На «1+1» з триденним запізненням розповіли про концерт «Океану Ельзи». Сюжет неоперативний, а репортаж з концерту вже був у новинах ТСН, тож ще раз розповідати про подію немає сенсу. Тільки якщо це не має прихованих мотивів. На фоні появи лідера гурту Святослава Вакарчука в політичних рейтингах особливо помітно, як з його промов зі сцени обрали для сюжету найбільш політичні:

«Моменту, аби продемонструвати цей сюрприз, фани чекають півтори години. Другу частину концерту Вакарчук починає із звернення до ветеранів війни.

Святослав Вакарчук, співак: Сьогодні вони в президентському скайбоксі, там де як правило сидять великі політики, крупні "шишки" і я ще щасливий, що саме вони там сьогодні. Це наша країна, іншої в нас нема і нам з вами будувати її власними руками».

Аналогічно  — сюжет про концерт «95 кварталу» у Сєвєродонецьку, що відбувся ще 24 серпня: «У повному складі з улюбленими номерами на схід приїхали, щоб об’єднати серця та підтримати людей, внести у життя прифронтового міста позитивні емоції». Актори студії говорять про підтримку людей і про проблеми регіону: «Володимир Зеленський каже: їхня місія тут – протягнути руку допомоги та поговорити з людьми про наболіле».

На «112» ефірний час новин використали для анонсу свого нового ток-шоу «Пульс». «Ми не хочемо примітивного дискурсу, ми хочемо змістовного обміну думками», — озвучила ведуча шоу Анна Степанець. Кореспондент за кадром, розповідаючи про шоу, обіцяє інноваційний формат. Хоча цей анонс не справдився. «Ще одне «головне ток-шоу країни» з непристойно банальними гостями та форматом», — оцінив перший випуск Ярослав Зубченко у колонці для «Детектор медіа».

«1+1» у випуску новин анонсував новий сезон свого серіалу «Школа». Це використання інформаційного випуску для промоції власних продуктів телеканалів. 

28 серпня, вівторок

Директор Держбюро розслідувань Роман Труба провів брифінг, де розповів, що відхилив 27 кандидатів на керівні посади відомства, і поділився планами на найближчий період роботи. Про це розповіли у вечірніх новинах лише на «Інтері», а решта каналів цю тему проігнорували взагалі. 

Сильні

Одним із найбільш комплексних сюжетів, присвячених згадкам про Іловайський котел, став матеріал Анни Миронюк на каналі «Україна». Журналістка починає сюжет стендапом біля російської військової машини, покинутої на полі бою, що служить доказом російської агресії. Кореспондентка рівнозначно озвучила як версії про відповідальність високого командування у трагедії, так і висновки Генштабу про перекладання відповідальності на російське вторгнення. Більшість каналів питання відповідальності Генштабу обходили стороною.

Сумнівні

На ICTV надали інформаційну підтримку регіональному туру Юлії Тимошенко. Це має ознаки прихованої політичної реклами.

 На «Україні» — знову подяки Ахметову за благодійність на Донбасі та прихована реклама  ахметовського заводу: «На Криворізькому ремонтно-механічному заводі [входить до групи «Метінвест», — МS] чекають і пропонують зручний графік жінкам на вакансії машиністів крану, верстатниць, газорізальниць, електрозварниць і керівниць». Таке речення міститься наприкінці сюжету про опанування жінками «нежіночих» професій на виробництві.

На «Інтері» — заява «опоблоківця» Юрія Бойка за надання права голосу переселенцям. Матеріал містить лише позицію цього політика. Ще один «опоблоківець» Вадим Новинський з’явився у сюжеті про церковне свято Успіння Богородиці під час богослужіння у Лаврі, що відноситься до УПЦ Московського патріархату.«Киево-Печерская Лавра считается домом Пресвятой Богородицы. Она до сих пор находится с нами, молится за наш народ украинский, за Украину. Чтобы все беды и напасти минули нас, мы жили в мире и согласии. И в любви друг к другу. Видите, сколько людей пришло в Лавру», — каже у сюжеті Новинський.

«Інтер» вчергове висвітлиав виїзне засідання комітету Верховної Ради з питань соцполітики. Головними героями матеріалу були нардепи Сергій Каплін та Наталія Королевська, яким на каналі приділяють більше уваги, ніж представникам інших політсил. До слова, засідання інших комітетів парламенту у новинах «Інтера» так регулярно не висвітлюють. А в таких сюжетах переважає критика дій уряду та демонстрація готовності двох політиків чути проблеми людей і намагатися їх вирішувати: «Еще одна важная задача - не допустить роста цены на газ и добиться возвращения субсидий, считают в "Оппозиционном блоке» []Все, о чем нардепы услышали от людей, их предложения и просьбы парламентарии повезут в Киев, в здание под куполом».

29 серпня, середа

Згадували Іловайськ. Цього дня у 2014 році сили добровольців та української армії зазнали найбільших втрат. Питання про відповідальність керівництва Генштабу за ці жертви знов ігнорували у новинах. 

Сильні

На «1+1» у сюжеті Мар’яни Бухан ішлося про вдруге похованого загиблого в Іловайську бійця Павла Петренка. Ця історія показує, що змушені пережити рідні загиблих. У сюжеті міститься інформація від пошуковиків, які продовжують працювати над поверненням з окупованих територій тіл загиблих у тих боях.

Ще один матеріал про людський вимір війни на «1+1» підготувала Алла Хоцянівська.  Знімальна група привезла у прифронтове селище Піски жінку, чий маєток зруйнований обстрілами, аби вона змогла побачити, що від нього лишилося. У сюжеті йдеться і про мешканців, які попри щоденну небезпеку продовжують жити у Пісках.

Сумнівні

На ICTV та «Україні» вийшли паркетні новини, де Володимир Гройсман називає дієвою боротьбу з контрабандою, проголошену урядом. Отже, прем’єр сам дає оцінки своїй роботі, а неангажованих оцінок у матеріалі немає.

Як і щодня на каналі «Україна» вийшов сюжет із подяками Ахметову за благодійність на Донбасі.

«1+1» упереджено критикував Нацраду через перехід до цифрового мовлення: «Навіть не дочекавшись на рішення уряду Нацрада почала скасовувати аналогові ліцензії для тих, хто вже отримав дозволи на цифру. А частина компаній взагалі опинилися без ліцензій». Про які компаній йдеться, так і не сказали, назвали лише одну: «Місцевим мовникам, які мовлять лише на одну область і не мають цифрової ліцензії, аналог лишили. А компаніям, які мовлять на дві та більше - ні. Так сталося із компанією "Гравіс кіно", яка по аналогу транслює телеканал «2+2» у ряді областей, і не має цифрової ліцензії». Це канал групи «1+1 медіа». У сюжеті оцінку діям Нацради дає не незалежний юрист, а представниця «1+1», тобто зацікавлена сторона. 

На «Інтері» знову Юрій Бойко з закликами до миру: «"Школьное перемирие" должно стать важным шагом к устойчивому миру на Донбассе. Об этом заявил лидер "Оппозиционного блока" Юрий Бойко. Но при этом нужно искать политический путь выхода из конфликта. Оппозиционеры постоянно выступают с предложениями, цель которых - достижение мира на востоке страны».

Далі у випуску ще одні постійні обличчя — Каплін та Королевська на засіданні комітету соцполітики, що більше схоже на зустрічі політиків із потенційними виборцями.

На «Інтері» незбалансовано критикували «Нафтогаз». У сюжеті Олександра Васильченка газовики скаржаться на низькі зарплати та погану матеріальну базу. Йдеться про приватні компанії, що входять до групи Регіональних газових компаній, які є найбільшим боржником перед «Нафтогазом». Ці компанії належать співвласнику каналу «Інтер» олігарху Дмитру Фірташу. У сюжеті твердять, що «Нафтогаз» забирає собі найбільшу складову тарифу, хоча за даними «Нафтогазу» тариф складається майже на три чверті з ціни на сам газ, другий за величиною показник — ПДВ. Тож матеріал маніпулятивний і має на меті просування бізнес-інтересів власників каналу.

Ще один сумнівний матеріал на «Інтері» — сюжет, у якому Юлія Тимошенко розповідає, як дбає про долю українського чорнозему та фермерів. Сюжет Марини Михайловської присвячений не проблемі, а просуванню інтересів політикині. 

30 серпня, четвер

У новинах говорять про недотримання чергових домовленостей про перемир’я — цього разу так зване «шкільне». Також говорили про заяву генерального секретаря ООН на захист Олега Сенцова та українських політв’язнів. 

Сильні 

На «1+1» розповіли історію вчительки, яка у вільний від основної роботи час викладає для дітей-пацієнтів онкодиспансеру у Львові. Підсилює сюжет те, що вчителька саме подолала важку хворобу і закликає суспільство бути уважнішим до таких людей.

«UA: Перший» єдиний розповів про виставку «Ми були тут», присвячену представникам ЛГБТ, які захищали і захищають країну у війні на Донбасі. Напередодні на цьому каналі також був сюжет до відкриття виставки, де автор Антон Шебетко детальніше розповів про концепцію та підготовку робіт. 

Сумнівні

Паркетні новини від Володимира Гройсмана з заявами про недопущення зриву децентралізації та виборів в об’єднаних територіальних громадах дали на каналі «Україна», «Інтері» та ICTV. Експертів у виборчій тематиці в цих матеріалах знову немає.

На ICTV та «Інтері» відзвітували, як Юлія Тимошенко зустрілася з працівниками Одеського порту, що схоже на рекламу передвиборчого туру більше, ніж на новину.

 Чергова ода благодійнику-Ахметову вийшла на каналі «Україна».

Знову Каплін і Королевська на виїзному засіданні депутатської комісії обіцяли дбати про інтереси українців. Також на «Інтері» відстоювали інтереси свого власника і говорили про його наміри оскаржити рішення щодо мита на селітру. «От решения ВТО в деле по селитре, уверенны эксперты будет зависеть украинская промышленность в целом. Без пошлин химическую отрасль ждет упадок. Отечественные заводы могут остановиться, без работы останутся более 20 тысяч квалифицированных специалистов, бюджет страны понесет миллиардные убытки. Поэтому отстаивание национальных промышленных интересов - правильное решение», — розповіла кореспондентка Оксана Григор’єва, підкріпивши це коментарем не незалежного експерта, а представника компанії Фірташа Group DF. Традиційно про загрожені бізнес-інтереси Фірташа на «Інтері» говорять як про проблему, яка стосується «простих людей» і національної економіки.

31 серпня, п’ятниця

Найгарячіша новина — вбивство ватажка самопроголошеної «ДНР» Олександра Захарченка. Усі канали дали інформацію з посиланням на російські ЗМІ та підтвердження СБУ. На «Україні» та «1+1» власкори, які працювали в прифронтовій зоні, розповіли всі відомі на той час подробиці включенням із Донеччини. «UA: Перший» також дав коментар заступника голови моніторингової місії ОБСЄ Олександра Хуга, який також підтвердив смерть Захарченка з посиланням на високопоставлене джерело у самопроголошеній «ДНР». На «Інтері» ця топ-новина була лише четвертою у випуску після питання ціни на газ, піару «Опоблоку» та перестановок в Адміністрації Президента. До слова, це єдиний канал, який взагалі повідомив про звільнення Дмитра Шимківа з посади заступника голови АП.

 Сильні

На СТБ розпочався спецпроект «Як усі» про інклюзивність. Авторка проекту Ірина Стороженко знайшла інтернат, який послуговується методами, схожими на елементи каральної психіатрії, щодо дітей із вадами психічного розвитку. На підтвердження — світлини та відео, на частині з яких директорка закладу впізнала вихованців. І на противагу показали зразкову школу у Дніпрі, де, приміром, для потреб однієї дитини облаштували спеціальну кімнату для відпочинку.

На СТБ у щоденному опитуванні глядачів цікавилися ставленням до автокефалії української церкви. Воно показало, що 39% учасників опитування байдужі до теми або не знають, що таке томос. Тому ж редакція дала у випуск короткий пояснювальний матеріал про значення терміну та мету здобуття автокефалії.

«UA: Перший» щодня протягом тижня інформував про пошуки зниклої на Кіровоградщині 17-річної Діани Хріненко, досі безрезультатні. Це можна назвати прикладом послідовності журналістів у системній інформаційній підтримці важливої проблеми.

Ольга Кошеленко на «1+1» порівняла спогади Франсуа Олланда з власними архівами під час першої зустрічі з підписання Мінських домовленостей.

Сумнівні

На каналі «Україна» проштовхували інтереси бізнесу Ріната Ахметова: «Завдяки новій техніці та модернізації шахт лише «ДТЕК Павлограденерго» за 14 років вдвічі збільшило видобуток вугілля так званої газової марки. А це значно знизило залежність України від експорту Антрациту. З 2014 року це вугілля доводиться переважно експортувати тому саме вітчизняне вугілля має бути у пріоритеті». Також дорікнули «Укрзалізниці» підвищенням цін на вантажні перевезення, зводячи це до загального здорожчання товарів для населення. Хоча керівник «Укрзалізниці» має про це альтернативну думку.

Потім ще й додатково згадали про благодійність Ахметова на Донбасі у шаблонному репортажі.

Ще один благодійник на «Україні» — Олег Ляшко, він вручив ключі від нового житла переселенцям у відремонтованому гуртожитку: «Ремонт тривав протягом року. Став у 20 мільйонів гривень. 10 мільйонів - з міського бюджету, стільки ж за ініціативи Олега Ляшка виділили з державного». Про те саме повідомили на «Інтері». Типовий приклад того, про йдеться в нашому ролику:

Також на «Україні» у студії був Валентин Наливайченко, який розмірковував про вбивство Захарченка та російську блокаду в Азовському морі, хоча очевидного приводу обговорювати ці теми саме з цим політиком немає. І також на «Україні» — паркетна новина про Гройсмана: «Підтримки вітчизняного машинобудування, програми компенсацій та заохочення фермерів, аби купували саме українську техніку. Пріоритети уряду заявив прем'єр на Лозівському ковальсько-механічному заводі». Жодної новинної цінності в цьому повідомленні немає.

На «Інтері» поширили заяву лідера «Опоблоку» Юрія Бойка: «Не на социальные вопросы, а на предвыборные баталии будет нацелен в новом политическом сезоне парламент, считает лидер "Оппозиционного блока" Юрий Бойко. По его словам, в предстоящей повестке сессии нет законопроектов, посвященных решению экономических проблем или погашения долгов по зарплатам и пенсиям». Також від «Опоблоку» у випуску заява на підтримку виплати пенсії ліквідаторам Чорнобильської аварії.  Показали ще одного улюбленця «інтера»Сергія Капліна, який зробив однобоку заяву про політичну ситуацію в Полтаві, де був обраний на мажоритарному окрузі. 

1 вересня, субота

Про вирок Борису Герману, якого звинувачують в організації замаху на вбивство журналіста Аркадія Бабченка сказали на 5-ому, 112 та «UA: Першому». Решта лишили цю новину поза увагою.

Говорили про те, як відкриваються школи на перші дзвоники; більшість сфокусувалися на нестандартних лінійках.

Також усі канали, крім «Інтера», висвітлювали наслідки вбивства ватажка самопроголошеної «ДНР» Олександра Захарченка. 

Сильні

На  «UA: Першому» зафіксували невиконану обіцянку уряду щодо бейбі-боксів. У сюжеті Олексія Гомона нагадали про обіцянку з 1 вересня видавати породіллям набори з речами, необхідними у перші місяці для догляду за дитиною. І хоча чиновники посилаються на проблеми із закупівлями, журналіст перевірив — вдалося знайти лише одну закупівлю. Обов’язок проводити цю процедуру за аукціонами коментував експерт Dozorro Іван Лахтіонов. 

Сумнівні

На «Інтері» перший дзвоник із матеріалом з ознаками комерційної замовності: про гімназію А+. У сюжеті Лариси Зубенко вона називається не інакше як «школа майбутнього». За кадром від кореспондентки — суцільний захват інноваційністю школи, коментар від Ігоря Никонова, керівника компанії, яка звела будівлю. А у кадрі діти стоять на лінійці, від якої навіть звичайні школи відмовляються, як від пережитку радянщини. Та й інноваційні методики для школи вже давно використовуються у звичайних державних школах.

Перед цим на «Інтері» був звіт від Володимира Гройсмана про те, як уряд дбає про реформу освіту і насамкінець — підвищення зарплати вчителям. Про те, що ці плани частково не зреалізовані, тут змовчали.

Далі у випуску з’явилася народна депутатка від «Опоблоку» Наталія Королевська зі звітом про те, як вона в рамках ініціативи «Жінки за мир» приїхала на Донбас. Це просування телеканалом «миротворчості» політсили.

На каналі «Україна» гостем студії був Олег Ляшко. Раніше з ним уже говорили про тарифи та зарплати, захист національних виробників, мораторій на експорт лісу-кругляку та навіть покарання для педофілів. Тепер він став «експертом» з освіти та безпеки кордонів і коментував ситуацію з блокадою росіянами вантажів, що прямують в Україну через Азовське море.

Як і щодня у випуску сюжет-звіт про благодійність Ріната Ахметова. Цього разу щодо проекту «Сирітству ні».

На «1+1» чергова атака на цифрове телебачення у сюжеті Дмитра Святненка.. Мовляв, регулятори порушили закон і позбавили мільйони українців права на інформацію. Крім закидів — ніякого конструктиву, неупереджених коментарів від юристів та експертів чи пояснень, що робити людям, які лишилися без телебачення попри заборону суду на відключення сигналу. У матеріалі є лише коментар спеціаліста «1+1 медіа» з вимірювання якості сигналу.

Підсумки

Загалом протягом тижня вийшло 47 сумівних матреріалів: 36 з ознаками замовності, вісім паркетних новин та три промо-сюжети про власні продукти телеканалів, що не є суспільно-важливими новинами. Таких матеріалів на «Інтері» — 20, на «Україні» — 16, на «1+1» — п‘ять, на ICTV — чотири,  два на «112». Жодного на СТБ, 5-му та «UA: Першому».

Найбільше просували інтереси «Опозиційного блоку», а саме у десяти матеріалах на «Інтері».

Вісім матеріалів на каналі «Ураїна» піарили Ріната Ахметова: шість репортажів про благодійнісь та два сюжети про бізнес олігарха.

Володимир Гройсман з’явився у семи паркетних новинах: три на «Україні», по два на «Інтері» та ICTV.

Сергій Каплін майже щодня був у новинах «Інтера» — п’ять матеріалів.

Чотири повідомлення просували інтереси Юлії Тимошенко: по два на «Інтері» та ICTV.

Тричі з’являвся Олег Ляшко: двічі на «Україні», один раз на «Інтері».

Двічі на «Інтері» просували бізнес-інтереси свого власника Дмитра Фірташа.

По одному: гімназія А+ на «Інтері»; «95 квартал» з Володимиром Зеленським та Святослав Вакарчук на «1+1»; Валентин Наливайченко, Петро Порошенко і Сергій Тарута на каналі «Україна».

Упереджено критичних новин три. На «1+1» двічі ангажовано критикували відключення цифрового сигналу і дії Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, на «Інтері» вийшов один сюжет із маніпулятивною критикою «Нафтогазу».

 

Із методологією моніторингу можна ознайомитися за посиланням.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа».

comments powered by Disqus