Московська прокуратура вимагає від журналу The New Times повідомити, хто їх фінансує

2000.ua
Про це повідомляє «Укрінформ»  з посиланням на російські ЗМІ.

Гендиректор ТОВ «Нові часи» Євгенія Альбац отримала відповідного листа від заступника прокурора 10 травня. Проте заступник прокурора вимагає в термін не пізніше 7 травня надати відомості про «джерела, розміри і порядок фінансування за період 2017 року – період, що минув, 2018 року».

Крім того, прокуратура запитала в очільниці видання зведення про витрати 5,4 млн рублів ($86, 8 тис.) і про підстави перерахування від НКО «Фонд підтримки вільної преси» цієї суми на рахунок ТОВ «Нові часи», яке є засновником тижневика The New Times.

Також керівництву медіа необхідно надати прокурорам зведення про дотримання закону про ЗМІ згідно порядку повідомлення про отримання редакцією грошових коштів від іноземних джерел, а також установчі документи і фінансову звітність ТОВ за цей же період.

Як повідомило видання Meduza, до такої вимоги спонукало зверненням депутата Держдуми РФ Н.І. Рижак в зв'язку з заявоюД. І. Ігнатова про «невиконанні журналом вимог законодавства про засоби масової інформації».

Журнал «Новий час» був заснований у 1943 році. У 2007 році його перейменували в The New Times. У червні 2017 року було оголошено про припинення випуску друкованої версії журналу.

За останні роки видання отримало кілька попереджень від російського регулятора Роскомнагляду. У лютому 2016 року відомство визнало порушенням згадку журналом «Правого сектора» без вказівки, що організація визнана в Росії екстремістською і заборонена. У червні 2017 року журнал був оштрафований на 100 тисяч рублів за матеріал про жителя м.Калуга, який приєднався до бойовиків в Сирії. Роскомнагляд побачив у матеріалі ознаки виправдання тероризму.

Нагадаємо, 15 листопада російська Держдума схвалила поправки до закону «Про засоби масової інформації», згідно з якими окремі медіа можуть бути визнані іноземними агентами й які вимагають від медіа зокрема розкривати джерела фінансування. 25 листопада Президент РФ Володимир Путін підписав цей закон. Того ж місяця до парламенту РФ внесли законопроект про штрафи для ЗМІ – «іноземних агентів».

Міністерство юстиції Росії внесло до списку «іноземних агентів» «Голос Америки», проекти «Радіо Свободна Європа / Радіо Свобода», телеканал «Настоящее Время»  та «Фактограф». Ці ЗМІ будуть зобов'язані звітувати перед Мін'юстом Росії про свою діяльність, а також вказувати в своїй продукції, що вони є іноземними агентами.

Росія розробила та ухвалила законопроект про визнання медіа «іноземними агентами» після того, як Міністерство юстиції США змусило зареєструватися російський державний телеканал RT у статусі з такою ж назвою та компанію, яка ретранслює російське державне радіо Sputnik у США.

У січні Держдума Росії прийняла у першому читанні законопроект, який дозволить визнавати фізичних осіб іноземними ЗМІ, які виконують функції «іноземного агента». 

comments powered by Disqus