Історія

Перший український медіакритичний сайт «Телекритика» виник восени 2001 року як проект громадської організації «Інтерньюз Україна». До команди видання тоді входили Наталія Лигачова, Сергій Черненко, Ганна Шерман та Тетяна Акімова. «Телекритику» підтримав Фонд розвитку ЗМІ Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні. Згодом, окрім сайту, з’явився друкований журнал «Телекритика». Крім аналізу якості медіаконтенту, команда «Телекритики» висвітлювала та брала участь у  журналістському протестному русі, створенні медіа-профспілок та протистоянні цензурі. 2003 року організація розпочала моніторинг теленовин, який без перерви триває п’ятнадцять років.

2004 року була створена громадська організація «Телекритика». Видання відіграло визначну роль у «Журналістській революції», що передувала Помаранчевій революції, та стало одним із ключових онлайн-майданчиків для вільного обміну думками й поширення інформації в умовах цензури темників.

2006 року правління ГО вирішило співпрацювати з холдингом «Главред-Медіа» за умови невтручання в редакційну політику сайту «Телекритики».  Бренд «Телекритика» став частиною статутного фонду новоствореного ТОВ «Телекритика», де мажоритарним власником став «Главред-медіа», а мінорітарними (26%) – Наталія Лигачова та Отар Довженко. Водночас ГО «Телекритика» продовжила працювати за підтримки донорів над багатьмя проектами, частину з них спочатку  розміщуючи на сайті «Телекритика», а потім створивши в рамках порталу «Телекритика» власні проекти  «MediaSapiens»,  «Відеотека», «Суспільне мовлення», Broadcast, «Вибори і ЗМІ», «Медіафільтр».

Крім власне онлайн-видань, «Телекритика» створювала відео- та аудіоконтент: радіопрограми на «Радіо Ера» та «Українському радіо», онлайн-телепрограму «Приціл із Сергієм Рахманіним», розважальне ток-шоу «Телятина» тощо.

Для широкої аудиторії за підтримки холдингу «Главред-медіа» був створений перший в Україні медійний таблоїд «ДУСЯ».

З самого початку ГО «Телекритика» підтримували донори.  У 2011-му році ГО «Телекритика» отримала великий інституціоанильний грант від шведської СІДи.

Журналісти «Телекритики» були активними членами руху «Стоп цензурі!», створеного в травні 2010-го року,  Наталія Лигачова була серед його засновників.

2010 року власник «Главред Медіа» Олександр Третьяков продав холдинг Ігорю Коломойському, «Главред-медіа» перетворився на «групу «1+1».   «Телекритиці»  вдавалося в цілому зберігати незалежність в редакційній політиці, незважаючи на певні складнощі у відносинах з керівництвом групи. Але у 2015-му році Ігор Коломойский пішов у політику, очоливши обласну державну адміністрацію в Дніпрі, що стало додатковим ризиком для репутації  «Телекритики» як незалежного видання та фінансово прозорої громадської організації.   Це спонукало Наталію Лигачову та її команду відмовитись від сайту та бренду «Телекритика», які вони розвивали чотирнадцять років, і створити нові. 8-го лютого 2016 року почалась історія незалежного онлайн-видання «Детектор медіа». В квітні 2016-го року ГО «Телекритика» змінила назву на ГО «Детектор медіа».